10.26.2008

aku ker penang

dah tak tahan dengan harga petrol bertukar lah kepada NGV..aku baru jer install alat ni dengan harga rm2800. Sekeian lame aku servey last last aku confirm dgn harga tu kerana termurah dari apa yang aku jumper.sehari test ok jer.hari kedua rase kereta berat sikit.

dah tak tahan dengan harga petrol bertukar lah kepada NGV..aku baru jer install alat ni dengan harga rm2800. Sekeian lame aku servey last last aku confirm dgn harga tu kerana termurah dari apa yang aku jumper.sehari test ok jer.hari kedua rase kereta berat sikit.Haru ketiga aku cuber wah bagus bangat.perjalanan aku ker penang dengan servey stesen ngv terdekat agak malang sekitar ipoh tiada yg terdekat.dr sungai besi aku isi penut sepatutnya rm8 ringgit.bile isi 6.70 jer sebab dalam dah ader isi.purata perjalanan aku bawak 100 ker 110 km per hour.mengejutkan aku dengan hanya satu tangki aku sampai ker tol ipoh selatan dengan baki didalam seringgit lagi.boleh imagine tak klu dulu guna minyak petrol harga hampir 50 sekarang ia berharga rm8. selepas ipoa minyak balik terbang jugak 30 ringgit nak sampai penang..sampai penang isi lagi utk guna dalam sekitar penang. so perjalanan kl ker penang hanya menggunakan 16ringgit jer 2 tangki penuh dn boleh guna utk jln2 dln pulau lagi .h aku guncuma keluarkan modal besar sikit dan ditolak balik setiap bulan penggunanaan petrol lebih berkali ganda dgn ngv.dulu perjalanan aku dr bangi ker subang minyak sahaja rm20 ringgit kini berharga rm4 ringgit..wah tersenyum aku ..boleh jimat maka wang simpanan akan lebih akan tercapai lah hajat aku nak pakai motor besar ....itu lah nak share serba sedikit...
nanti ada perkembangan lagi aku update lagi...ia berbaloi dari pakai gajet gajet penjimat minyak 100 percent pun tak leh nak lawan dgn ngv.klu kira kira kos beli gajet itu semua anda sebenarnya mampu menbayar peralatan ngv sebenarnya.

No comments: